Reklamation & Retur

För dig som har frågor gällande reklamation och retur.

Jag vill göra retur på produkter jag har köpt av er, vad ska jag tänka på?

1. Vi godkänner endast returer av produkter som inte är använda, viktigt att du inte använder produkten om du planerar på att returnera.

2.Vid retur är det viktigt att du skickar tillbaka försändelsen till oss som företagspaket.

Jag har idag mottagit en produkt som är transportskadad, vad gör jag?

1. Viktigt innan du mottar ditt paket och signerar, inspektera hela försändelsen efter skador och anmäll direkt till frakbolaget som levererat.

2. Skulle du vid ett senare skede upptäcka att produkten är transportskadad efter leverans, gör en reklamationsanmälan hos oss och bifoga bilder som tydligt visar både emballage och det skadade innehållet.

Jag har gjort en retur men inte fått tillbaka mina pengar, vad gör jag?

1. Generellt ska återbetalningen ske per automatik inom ett par dagar från att vi mottagit returprodukten. Hos din bank kan det sedan ta upp till fem bankdagar innan pengarna finns tillgängliga på ditt konto.

2. Om den ursprungliga betalningen gjordes med annat betalsätt än kort, som t.ex faktura eller delbetalning, så makuleras betalningen.

Jag vill ångra mitt köp, hur går jag tillväga?

1.  Om du ångrar ditt köp precis innan vi har hunnit leverera din order, var vänlig maila eller ring till vår kundtjänst.

2. Om du ångrar ditt köp precis efter att du har fått din order levererad, gör en reklamationsanmälan endast om produkten inte är använd.

Jag har mottagit min produkt men det är inte produkten som jag beställde, vad gör jag?

  1. Om du mot förmodan har fått fel produkt levererad istället för vad du beställde ber vi dig göra en reklamationsanmälan nedan.

NÄR KOMMER MIN BESTÄLLNING?

Leveranstiden är normalt 1-5 arbetsdagar. Notera även att vissa produkter kan ha speciell leveranstid beroende på om den finns i lager. Leveranstiden kan också variera på var i landet du bor.

Hittar du inte svar på din fråga? Mejla oss på info@gastronomiazogu.se så hjälper vi dig.

 

KUNDTJÄNST EMAIL

info@gastronomiazogu.se

KUNDTJÄNST TELEFON

076 275 99 56

Reklamationsanmälan

1. Ordernummer

  • Ha ditt ordernummer till hands.

2. Meddelande

  • Beskriva felet/problemet så tydligt som möjligt.

3. FOTO PÅ EMBALLAGE

  • Ta ett foto som tydligt visar skadan/felet.

Retur

Vår returadress är:

Gastronomia Zogu
Valhallavägen 16
371 41 Karlskrona